TILL ALLA UNDERBARA DOKTORER

Jag är ju diabetiker och är på gång att lämna ungdomsenheten på sjukhuset för att börja gå på vuxenavdelningen. Det är faktiskt riktigt jobbigt. Har gått på avdelningen sedan jag var 11 år och träffat samma sköterskor och doktorer under dessa år. De är så underbar, de lägger ner hela själen till att få mig att må bra! Idag satt jag flera timmar och pratade med min läkare om min ätstörning. Hon lyssnade, jag kunde prata ut, hon ville verkligen hjälpa till. Kom med konkreta tips och kloka ord om livet!!

En sak hon fci mig att förstå, jag som bara tycker att jag blir mer misslyckad för vardag som går, är att jag nu är närmare att bli frisk eftersom jag nu ser det som ett riktigt problem. Jag letar efter nya lösningar och har på riktigt fattat att detta inte fungerar längre!
En annan sak som känns väldigt viktigt som jag försöka lägga bakom mig, inte tänka på för att det är så ångestdrabbande är just min diabetes. Den har fått ta så mycket stryk senaste månaderna när jag inte orkat ta hand om den, struntat i att ta prover, bara ätit och inte anpassat medicinen! Måste tänka på min framtid, vad mina dåliga värden gör med min kropp, vad so kommer hända med mig några år framåt om jag inte sköter mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0